Genel Bilgi
Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fakültemiz İlköğretim Bölümüne bağlı olarak 2006 yılında kurulmuştur. 2011-2012 akademik yılında eğitim vermeye başlayan Anabilim Dalımızda Lisans ve Yüksek Lisans programları bulunmaktadır. Bununla birlikte Doktora programının açılması planlanmaktadır. Anabilim Dalımızda görev yapan 8 öğretim üyesi bulunmaktadır. Örgün öğretim yapılan Anabilim Dalımızda yaklaşık 170 lisans ve 69 yüksek lisans öğrencisi öğrenim görmektedir. Mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda, özel eğitim kurumlarında ve akademisyen olarak iş bulma olanaklarına sahiptir. Anabilim Dalımızın eğitim dili Türkçe’dir.
Anabilim Dalımızın eğitim programlarında, ilköğretimin ikinci kademesi için çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği genel kültür, pedagojik formasyon ve alan bilgisine sahip kalitede öğretmen yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Anabilim Dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.
Fakülte binasında fizik, kimya ve biyoloji öğrenci laboratuarları, bilgisayar laboratuarı, tasarım laboratuarı bulunmaktadır. Sınıflarımızın tümünde bilgisayar ve projeksiyon cihazları mevcuttur.
Vizyonumuz;
Ülkemizin bilim ve teknolojide öncü olması için, gelecek nesilleri yetiştirecek, düşünen, araştıran, sorgulayan, kendisiyle barışık, yaratıcı, milli, manevi ve evrensel değerleri benimsemiş fen bilgisi öğretmenleri ve akademisyenler yetiştirmesi dolayısıyla tercih edilen bir program olmaktır.
Misyonumuz;
Evrensel nitelikte bilgi ve teknoloji üreten araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, özgün ve estetik değerlere sahip, çağdaş bir öğretim kültürü oluşturmak ve mesleki açıdan yetkin, toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmektir.
Amacımız:
-Fen bilimleri ile ilgili temel bilgileri öğretmen adaylarına kazandırmak.
-Fen bilimlerinin öğretimine ilişkin yöntem teknikleri ve pedagojik becerileri öğrencilere kazandırmak.
-Laboratuar araç-gereçlerini kullanma becerilerini ve laboratuar çalışmalarıyla bilimsel süreç becerilerini öğrencilere kazandırmak.
-Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma ve öğretime etkili bir şekilde entegre etme becerilerini kazandırmak.
-Çevre bilincini geliştirmek ve çevre sorunlarına karşı öğretmen adaylarının sahip oldukları duyarlılıkları arttırmak.
-Bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişime geçebilecek düzeyde kullanabilme becerisi kazandırmak.
-Bilimsel gelişmelerin ülkelere sağladığı katkıları konusunda farkındalık oluşturmak.